14 septembrie, 2008

Foaie verde de statuie, snobismu-i bătut în cuie

Dragi cititori,

Ştiţi câte statui ale libertăţii sunt în lume? Vă spunem noi: trei. Una în New York, una la Paris, şi alta pe strada Făcliei, în Oradea. Dintr-un acces de snobism, prost gust şi totală lipsă de autenticitate, un român s-a gândit sa-şi înalţe în faţa casei sale o astfel de statuie americana pe persoana fizica. El şi-a asortat şi casa statuii de un albastru metalizat, aflat probabil in tendinţe la momentul turnării ei.

Să le luăm pe rând.Statuia Libertăţii din New York este un monument în portul „Liberty Island”, plasat în anul 1866 la intrarea portului pe insulă cu scopul de a transmite călătorilor sosiţi salutul de bun venit pe pământ american. Statuia reprezintă zeiţa libertăţii care stă cu un picior pe lanţul rupt al sclaviei. În mâna dreaptă ea are o făclie cu flacăra aurită. Pe capul zeiţei se află o coroană împodobită cu şapte fascicole de lumină care simbolizează cele şapte mări şi continente, statuia fiind un cadou al Franţei făcut SUA cu ocazia aniversării în anul 1876 a 100 de ani de la declararea independenţei Americii de Nord.

Cea din Paris este o copie mai mică a celei din portul american, păstrând aceleaşi simboluri.
Însă replica orădeană are o cu totul altă semnificaţie, strălucind în faţa unei viloace ca o statuie a snobismului, şi a libertăţii lui.

Când i-am întrebat pe proprietari de ce au recurs la asemenea obiecte de decor, ei ne-au răspuns în stil tudorchirilian: "AMERICANII-S DE VINĂ.../.......". Dacă nu erau ei, nu se ajungea niciodată la asta, dar sigur găseam noi alte forme de manifestare si etalare. Mâine-poimâine vor răsări turnuri Eiffel şi coloane ale infinitului prin grădini...

Şi acum, vă provocăm la un sondaj: Ce monument v-ar plăcea să aveţi în curtea din faţa casei? Noi am vrea o statuie a lui Vlad Ţepeş, la vremurile în care trăim...Dar una cul, care să cânte în acelaşi timp: "Ce bine-mi pare că ai luat ţeapă..."

14 comentarii:

estetica blogului spunea...

toblerone

eu vreau şi pieta lui Michelangelo să fiu cul la naiba..sa fie situata in mijlocu Colosseumului, intre statuia lui Vlad Ţepes si a lui Emil Cioran.
Şi mai vreau...un patinoar pe care sa patineze Plushenko si sa cante Edvin la vioara.

Care imi poate face rost?

Mentiune: sa fie verzi toate, inafara de stauia lui cioran. Aia tre sa fie neagra! Deci...cine ma ajuta:?

estetica blogului spunea...

toblerone:

de fapt...mai vreau ceva.. o sapa...sa fac o gaura mare in pamant sa ne inghita pe toti. Macar pic in groapa sapata de mine, vorba aia, nu ma inghit gaurile negre cand mi lumea mai draga

estetica blogului spunea...

eu mai vreau marele zid chinezesc, poleit în aur şi cu shwarovshki pe el!

cozo

Anonim spunea...

eu vreau statuia lui Frank Zappa, asa cum apare el pe albumul Jazz From Hell ( http://images.google.ro/images?source=ig&hl=ro&rlz=1G1GGLQ_RORO257&=&q=jazz%20from%20hell&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi )
Pentru ca e cel mai mare compozitor american din toate timpurile ( parerea mea )
Muzica lui n-a fost si nici nu este cea mai ascultata, dar FZ e fooarte bun cand vine vorba de a crea muzica buna.

estetica blogului spunea...

Toblerone

Frank Zappa ruls! cel mai bun chitarist din lume:x si santana, normal:p

Anonim spunea...

eu vreau crucea lu Hristos ca sa ii crucific pe toti nevrednicii,toate babele care nu au de lucru,toti care poarta T-uri si AIfonuri,au Audi A4 si poarta lanturi finute de 4kg la gat si mai vreau o fontana di trevi ca sa arunce oamenii bani si sai colectez yo

Anonim spunea...

NU doar chitarist ci si compozitor:D

A dirijat orchestre, a inregistrat mai mult de 20 de albume, a castigat cateva premii grammy, a intrat in Rock and Roll hall of fame, a murit de cancer de prostata in 1993 si facea haz de chestia asta in cantecul " Why does it hurt when i pee? "

estetica blogului spunea...

toblerone


Bai Jiji noi aicea vorbim de cultura si tu vii aicea sa ne spui de ochiu dracului, adica de bani? Da ce treaba e asta dom'le??

Anonim spunea...

casa aia ii a unui baiat din Eminescu...iar voi sunteti niste frustrati si nu aveti de cine va lega...

estetica blogului spunea...

toblerone


se zice frustratE ca suntem fete, incultule!

Anonim spunea...

hm ...ce mi-as dori eu pe persoana fizica...o o vila cu piscina la Predeal si cu vedere la mare....hai ca nu cer mult .... si acum lasand gluma la o parte mi-as dori sa am sistemul solar ca e mai cool si poate mai gasesc niste omuleti verzi pe acolo ... sau piramidele de la Teotihuacan
( http://www.ilounge.com/gallery/iphone_america/DSC00741.JPG ) si sa fie si in trend are si o poza cu aifone

Anonim spunea...

dap , sa stiti , americanii's de vina , tufu'i in gura sa'i tuf . Eu mi'as face 2 WTC'uri in fata casei si as incerca sa le daram cu avionashe de hartie ;x

Anonim spunea...

eu vreau turnu babel, frate. saaaaau madlena lu' proust.

Anonim spunea...

Sincer mi-as dori statuia lui Zeus fiindca la vanzare as fi putred de bagat. Legat de postarea ta ata pot spune ca nu am intalnit oameni atat de nebuni ca la noi romanii!asta este nu avem ce face nu mai stiu ce sa faca cu bani. Bravo lor!

PS.
as dori sa le dea Dumnezeu minte unora dintre noi