17 iunie, 2008

Foaie verde fericire, de la Tudor Chirila citire...



Vama Veche - Fericire
Asculta mai multe audio Muzica »



N`as vrea sa vorbesc aiurea pe tema asta, de care se spun si asa prea multe da` nu destule..Si totusi, probabil cam asta o sa fac.
Fericirea e cel mai nefericit lucru care s`a putut inventa. De ce?..Pentru ca din cauza ei exista si opusul; de la ea vin de fapt toate problemele. Mai exact, daca nu ai vrea sa fii fericit, nu ai mai avea nici probleme [probl=obstacol intre subiect si dorintele sale].Si atunci probabil ai fii.(da` asta tine prea mult d filozofeala.)
Dar nah..omeneste e cam imposibil asta.Toti vrem sa fim fericiti, si atunci, ca trebuie facut ceva pt asta, ne creem fara sa vrem si problemele, care se cer rezolvate intr`un mod..multumitor. Numai ca tot rezolvand pe ele ajungi sa te trezesti cu o culegere de mate in loc d viata...Intrebarea ar fi: cate pagini iti trebuie ca sa intelegi?
Probabil destule. De cate ori nu ti se pare ca fericirea e chiar dupa colt, ca sa ajungi acolo si sa vezi alte si alte colturi..cu fericiri dupa ele.
Depinde de ce iti trebuie si iti impui de fapt. De ex, pt nenea Tudor Chirila, "Fericire-i o sticla de vin,/Fericire e cerul senin,/Intr-o zi in care ai hotarat /Sa alergi pe camp..." dar nu e nici asa simplu.sigur are si el..obstacolele lui, dintre care unul l`a si facut probabil sa scrie cantecul asta.
Oricum...ideea e sa iti intelegi "greutatile" [e cliseu cuvantu` da nu vreau sa ma repet spunand probleme:))si tocmai am facut`o:))] asa cum sunt, sa le poti trai zambind, "avand in vedere ca fericirea e cunoscuta pt starile ei de absenta".
E riscant sa iei totu` in serios, o iei pe aratura si te poti murdari rau de tot.

Probabil da cam ciudat postul asta aici;))..da e de vina "fericire" de la vama veche:P

De incheiere o sa`l citez tot p dnu` Chirila, ca asa e frumos:)):
"Fericirea este ceva care nu se atinge niciodata, dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata" zice profundu` din el..pai, asa o fi:)

[Cozo]




ps: Apropo de fericire..daca lasati un comm ne fericiti si pe noi:)) asa ca faceti o fapta buna:)) [Toblerone]

ps 2: a doua mel e in plus, da nu mai stiu sa o scot:))srry ..ascultati k e frumos si e beethoven:X [Cozo]

11 comentarii:

estetica blogului spunea...

Aschi:

Eu personal, ii dau dreptate lui Tudor in ambele citate. Fericirea si`o creeaza fiecare, sau mai bine zis, incearca sa si`o creeze pt. ca, asa cum afirma si el, putem doar aspira la fericire. Fericirea poate lua o multitudine de forme, in functie de gusturile, de perceptiile si de interesele personale. Intr-adevar, pentru mine fericirea poate insemna o sticla de vin, pentru tine sa alergi pe camp, pentru altul sa citeasca o carte buna.Asa te regasesti TU, si asa te simti TU in largul TAU si nimeni nu`ti poate impune fericirea, si, cu atat mai putin, sa o defineasca.
Tot ce putem face e sa aspiram la fericire, de ce nu, sa ne creem probleme, fiindca in fond si la urma urmei toate astea se reduc la CUNOASTERE DE SINE(stiti voi despre ce vorbesc:)) ).Poate aceasta sumedenie de probleme inseamna fericirea personala si e mai bine asa...pentru ca inveti, inveti si iar inveti din asta...si acest fapt nu te poate face decat fericit.

estetica blogului spunea...

toble:


Eu zic ca fericirea e o stare care exista doar prin comparatie cu opusul ei. La fel ca raul, binele, adevarul si restul valorilor. De exemplu, nu poti zice ca stii ce e lumina daca nu ai "vazut" niciodata intunericul. Pentru ca nu vad cum ai putea sa te obisnuiesti cu ceva. Daca esti fericit tot timpu, nu constientizei pana nu (vorba unui profesor) "dai un sut in bordura":P si constati ca inainte iti era mai bine.
In concluzie...fratilor..nu va mai plangeti cand experimentati starea de NEfericire...zambiti! Maine va fi mai rau:)) sau poate nu:P
In sfarsit am lasat si eu commentu asta care a fost sters si rescris de vreo 4 ori in aceiasi zi:)) A, da..inca ceva...Patrick`...hai sa ma contrazici ca stiu ca nu esti de acord:)) Punem de`o polemica?:P
Atat am vrut sa zic..bine..daca ma mai provoaca faraonu` o sa mai zic:)) oricum...eu sustin in continuare "teoria" asta. Iar partea cu "fericre-i o sticla de vin", nu cred ca o poate nega nimeni... nu? Prietenii stiu de ce:P

estetica blogului spunea...

fericire`i un concert al unui anonim "Vasile Cheicarou" in aer liber in fata la Sacre Coeur in Paris:-<..Sincer..aia a fost fericire pura:X

.........And after all...you`re my wonderwaaall\:d/ =((

[Cozo]

Anonim spunea...

eu zic k nu=))
Si dak tot sunt provocat in concediu sa-mi storc creierii sa fac polemii pe bloguri care citeaza alte bloguri mai proaste, atunci itzi dau eu o polemie de n-o poti duce>:)
Universul a fost creat in dualitate, astfel incat fiecare lucru are un opus(lumina-intuneric, bine-rau, materie-antimaterie). Cand vezi lumina, vezi si umbra. E ca faza cu partea plina a paharului. Niciodata nu va fi plin paharul, insa asta-i frumusetea. Azi Romania va bate cu 3-1 pe Olanda(4 goluri bulanel) si lumea va iesi in strada de fericire, insa am fi fost mai fericiti dak era 4-1 si mai tristi dak era 2-1. Tot timpul vei putea fi mai fericit sau mai putin fericit. E ca axa numerelor: nu exista cel mai mare nr sau cel mai mic. E vorba de perceptia unui om. Dak nu accepta k lucrurile mai merg si prost si nu-i cel mai inteligent om din lume (k ala-s io) sau cel mai destept(asta nu-s io), atunci va fi mai aproape de fericire.
Si e ceva normal sa te plangi cand nu esti nefericit k dak nu te plangi inseamna k nu esti fericit. "Iar partea cu " "fericre-i o sticla de vin", nu cred ca o poate nega nimeni... nu?" O pot eu=)). Fericirea nu-i k o sticla de vin, ii k una de bere(carlsberg doesn't do happiness, but if it did it would probably be the best happiness in the world).

Am facut si eu primul meu public speaking=)))))))(toble stie de ce:P)

Anonim spunea...

Fain post :P si imi place ca l'ai citat pe chirila :-" :))

estetica blogului spunea...

Toble:

Pentru mine fericire e:
- sa cobori pe jos din turnu Eiffel si sa incepi sa ai halucinatii la etaju unu`
- sa dormi in marcoflenci
- sa iti pierzi noptile stand de vorba cu Abdulaci
- sa canti Ghitza pe centru in Satu Mare
- sa te pierzi prin Strassbourg
- sa inghesui 16 persoane into camera de 3
- sa joci sotron fara creta
- sa te uiti la mircea solcanu nemtzesc la ora 3 dimineatza si sa incerci sa ghicesti cuvantu care valoreaza 3000 de euro:))
- de show`u Uriah nici nu mai are rost sa zic...ala m-a facut mai mult decat fericita:))a dream that came true:X

mai sunt multe...dar astea sunt semnificative:))

Vedeti mai ce usor se face un om fericit? Doar ca la momentu respectiv nu prea constientizezi (cu mici exceptii--de ex: uriah si sacre coeur:)))

Ajunge sa il duci la un conceet Uriah Heep:X:X:X sau...la Sacre Coeur (care by the way au fost gratis):X:X.(daca nu ajungi la concert poti oricand sa il rogi pe tipu cu balalaica de pe centru sa iti cante ce vrei si tu vii cu vocalu`:))) Bine..depinde si cu cine il duci pentru ca si persoanele care iti tin companie contribuie la realizarea acestei stari. -friends know what i mean:p-

Anonim spunea...

Ce ma face pe mine fericita..???grea intrebare..well de 2 ani am mai multe motive s ma simt happy..unu ar fi "familia" pe care am format'o si mai ales ghemotocu(se stie)..:*:*...
Un alt lucru care ma facut al dracud e fericita a fost knd pentru prima oara in viata mea am "injurat" o pesoana si nu a inteles(cool:D)..
In rest ii dau dreptate la Ashi..fericirea si'o face fiecare asa ca si eu incerc zilnic sa fac cate putzin pt ferciirea mea..;)

Anonim spunea...

eu cred k fericirea e ceva relativ... petru fiecare poate insemna altceva. nu stiu ce inseamna petru altii, dar pot sa va spun ce inseamna pentru mine:
-sa asculti muzika de calitate
-sa te plimbi pe centru cantand bing bang (reclama la sprite)-aici mi-a starnit amintiri postul lui toble :P
- sa ti in brate persoana iubita si sa numarati stelele (de preferabil dintr-o barca (in caz k terminati le puteti numara si pe cele ccare se reflecta in lac :)) ))
-sa adormi cu capul in poala iubitei in timp ce se joaca cu parul tau (tolaniti fiind la umbra unui copac intr-o dupamiza calda de vara)
-ar mai fi multe dar nu are rost sa le enumar pe toate (sigur nu mi-ar ajunge spatiul) oricum sper k ati prins ideea. dak nu va spun eu una oricum :D : fericirea consta de multe ori in lucrurile marunte (initial am scris maruntisuri.. da nu mi-o placut cum suna) pe care nici nu le luam in seama :(. in concluzie fiti atenti s-ar pute sa trecem pe langa fericire si nic sa nu ne dam seama :(

Anonim spunea...

fericirea pt mine consta in foarte multe lucruri astfel incat ma enervez de multe ori
- sa joci fotbal cu prietenii
- sa te plimbi prin ploaie cu alti fraieri k tine (care nu se gandesc k o sa facem gripa)
- sa-ti restrictioneze vodafone apelurile din 2 in 2 luni
- sa sari de la etaj la stana de vale
- sa te faraonizezi in excursii(faraonii stiu de ce)
- sa bata Rapidu pe cocalarii de la steaua pe teren, nu la masa verde
- sa-ti semneze prietenii pe ghips
- sa ai hard-ul full de jocuri, filme si muzica
- k exista Mircea Badea=))
Ar mai fi multe, dar cel mai fericit is cand is si prietenii mei fericiti(si aia emo).

ps:toble, imi pare rau pt dimineata, dar n-am dormit dupa ce-am vazut dezastrul de aseara si eram foarte nervos

Anonim spunea...

lasa`ti`ma si pe mine cu fericirea asta...ca n`am apucat sa fiu fericit de frunzele mele verzi ca amu is uscate la naiba :|

Anonim spunea...

auliyah afirma(ca nu m-atzi auzit spunand..da o sa ma auzitzi:>;)):P:D): wow postu meu prefe:X bravos cozo:P si mel ii faina:X